SubhanAllah ! Kemaluan TERPUTUS Ketika Sedang Bersunat ! Ya Allah.. Kesiannya Adik Ni..


Kemaluan Kanak Kanak Putus Ketika Bersunat|Serawak:seorang kanak kanak yang masih berusia 10 tahun terpaksa menanggung derita atas kehilangan kemaluannya ketika Berkhatan dia klinik Damai 16 jam di alamat Gound Floor, No 2 Lot 7137 Country Commercial Centre, Jln Datuk Mohd Musa, 94300 Kota Samarahan.
Bapa mangsa yang berumur 37 berbangsa iban yang tinggal di kampung merdang lumut kota samarahan serak telah pun membuat aduan atas kecuaian klinik tersebut yang menyebabkan kecacatan kekal pada anaknya.
Pada jam lebih kurang 10.00 pagi 14.03.2016, pengadu telah dimaklum oleh bapa beliau bahawa anaknya perlu mendapat rawatan susulan di Hospital Umum Sarawak. Setelah berada di HUS, pengadu telah dimaklum oleh Pihak hospital bawaha anaknya perlu menjalankan pembedahan kerana darah sentiasa mengalir keluar dari bahagian kemaluan anaknya.
Pada hari yang sama jam lebih kurang 5.00 petang, setelah selesai melakukan pembedahan, pengadu mengetahui sebahagian daripada kemaluan anaknya telah tiada semasa menjalankan Sunat di Klinik tersebut. Pengadu syaki kecuaian doktor klinik tersebut menyebabkan anaknya cacat kekal. Akibat daripada itu, anak pengadu perlu ditahan di HUS dalam tempoh 7 hingga 30 hari. Pengadu kemudian datang ke Balai buat laporan polis.
Tindakan :
– Percakapan pengadu telah dirakam.
– Melawat tempat kejadian
– Pol. 59 telah dikeluarkan kepada mangsa.
– IO kes bersama anggota bertugas telah melawat mangsa di Hospital.
– B1 telah ditangkap pada 17/3/16 & dibebaskan dgn jaminan polis

Hasil Siasatan awal :
– Klinik adalah kepunyaan (B1)
– B1 mengaku telah belaku kecuaian semasa berkhatan
– Siasatan awal didapati bahagian kepala zakar mangsa (panjang lebih kurang 2.5 cm) telah terpotong oleh doktor klinik dan tidak dapat disambung.
– mangsa masih dirawat di Tingkat 4 HUS selepas perbedahan

Kes masih dalam siasatan.

Artikel Berkaitan

BERITA SEMASA 9096178255464949251

Post a Comment

emo-but-icon

Popular

Arkib

Like Dan Dapatkan
Info Berita Terkini
item